Bezpieczeństwo
DROGI KONSUMENCIE
NASZYM OBOWIĄZKIEM JEST DOSTARCZYĆ CI BEZPIECZNY PRODUKT. W ZWIĄZKU Z TYM PONIŻEJ ZNAJDZIESZ INFORMACJE DOTYCZĄCE NASZYCH OBOWIĄZKÓW ORAZ TWOICH PRAW DOTYCZĄCYCH ZDARZEŃ, KIEDY PRODUKT OKAŻE SIĘ NIE SPEŁNIAĆ WYMAGAŃ BEZPIECZEŃSTWA
NASZE OBOWIĄZKI
- Jesteśmy zobowiązani dostarczyć Ci produkt spełniający wymagania bezpieczeństwa.
- W celu spełnienia swoich obowiązków do produktu dołączamy niezbędne instrukcje, a także wskazujemy na produkcie lub dołączonej do niego dokumentacji, odpowiednie dane dotyczące identyfikacji produktu.
- W naszym sklepie internetowym, w ofercie każdego produktu, znajdziesz niezbędne informacje dotyczące producenta czy bezpieczeństwa produktu.
- Mamy obowiązek monitorowania i reagowania na zagrożenia pojawiające się w związku ze sprzedanym produktem, m.in. na podstawie informacji przekazanych nam przez Ciebie.
- Na naszej stronie internetowej wskazujemy Ci punkt kontaktowy, pod którym możesz komunikować się z nami w sprawach związanych z bezpieczeństwem produktu, w tym również składać skargi.
- W przypadku wykrycia niebezpiecznych produktów lub, kiedy mamy powody, by przypuszczać, że produkt wprowadzony przez nas do obrotu jest produktem niebezpiecznym, natychmiast informujemy o tym odpowiednie organy nadzoru rynku za pośrednictwem portalu Safety Business Gateway i podejmujemy działania naprawcze (np. wycofanie produktu, poprawki techniczne).
- Portal Safety Gates znajduję się pod tym adresem: https://ec.europa.eu/safety-gate/#/screen/home?lang=pl, zachęcamy również Ciebie do korzystania z niego.
TWOJE PRAWA
- Jako konsument masz prawo zwrócić się do nas w sprawach dotyczących bezpieczeństwa zakupionego u nas produktu.
- Masz również prawo złożyć do nas skargę dotyczącą bezpieczeństwa produktu.
- W tym celu możesz się z nami skontaktować wysyłając nam wiadomość na adres: bezpieczenstwo@bto.pl lub dzwoniąc pod numer: 42 672 42 02.
- Powyższe dane kontaktowe służą także do informowania nas o wypadkach lub problemach związanych z bezpieczeństwem produktów, które Ci sprzedaliśmy.
- Powinieneś nas niezwłocznie informować o wszelkich zdarzeniach związanych z produktem.
- Zapewniamy, że badamy wszystkie otrzymane skargi i prowadzimy w tym celu stosowny rejestr.
- Zwracając się do nas w sprawach związanych z bezpieczeństwem zakupionego produktu, przygotuj niezbędne dane, takie jak: numer identyfikacyjny produktu oraz Twoje imię i nazwisko, adres mailowy oraz datę zakupu, abyśmy mogli szybko zweryfikować sprzedany produkt.
- W związku z Twoim prawem do złożenia skargi, przetwarzamy w tym celu Twoje dane osobowe takie jak: imię, nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania, numer telefonu, które są niezbędne do zbadania skargi. Dane przechowujemy tylko tak długo, jak jest to niezbędne do celów zbadania skargi i w każdym wypadku nie dłużej niż pięć lat po dniu ich wprowadzenia.
- Ponadto w przypadku wykrycia niebezpieczeństwa produktu oferujemy Ci skuteczny, nieodpłatny i terminowy środek ochrony prawnej.
- Oprócz praw, które zapewniamy na mocy regulaminu sprzedaży, masz prawo wyboru spośród co najmniej dwóch następujących środków ochrony prawnej:
- naprawa odzyskanego produktu,
- wymiana produktu,
- zwrot pieniędzy za zakupiony produkt.
- Wyjątkowo możemy zaoferować Ci tylko jeden środek ochrony prawnej, w przypadku gdy inne środki byłyby niemożliwe lub - w porównaniu z proponowanym środkiem ochrony prawnej - nakładałyby na nas koszty, które byłyby nieproporcjonalne, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, w tym to, czy alternatywny środek ochrony prawnej mógłby zostać zapewniony bez znaczących niedogodności dla Ciebie.
- Jednakże zawsze musisz mieć zawsze prawo do zwrotu pieniędzy za produkt, jeżeli nie dokonamy naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie i bez znaczących niedogodności dla Ciebie.
- Naprawę produktu, możesz również przeprowadzić samodzielnie. Naprawę przez konsumenta uznaje się za skuteczny środek ochrony prawnej jedynie w przypadku, gdy możesz ją łatwo i bezpiecznie przeprowadzić oraz w przypadku gdy jest to przewidziane w zawiadomieniu o odzyskaniu produktu. W takich przypadkach dostarczymy Ci niezbędne instrukcje lub bezpłatne części zamienne. Samodzielna naprawa przez nie pozbawia Cię praw przewidzianych w regulaminie sprzedaży.
- Możesz również przeprowadzić utylizację produktu. Utylizację produktu przez konsumenta uwzględnia się w działaniach, które możesz podjąć tylko wówczas, gdy taka utylizacja może być przeprowadzona w sposób łatwy i bezpieczny, oraz nie ma wpływu na Twoje prawo do otrzymania zwrotu pieniędzy za odzyskany produkt lub jego wymiany.
- Żaden ze środków ochrony prawnej nie może pociągać za sobą znaczących niedogodności dla Ciebie.
- Nie ponosisz ponadto kosztów wysyłki lub innych kosztów zwrotu produktu. W przypadku produktów, które ze względu na swój charakter nie są przenośne, organizujemy odbiór produktu.
- W celu realizacji Twoich praw, będziemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem adresu e-mail.
NASZE DZIAŁANIA W PRZYPADKU WYKRYCIA NIEBEZPIECZNEGO PRODUKTU
- Jeżeli ustalimy, że produkt, który Ci sprzedaliśmy jest niebezpieczny i będziemy go chcieli od Ciebie odzyskać, poinformujemy Cię o tym.
- W tym celu wyślemy Ci bezpośrednio informacje, a jeżeli nie będziemy posiadać Twoich danych, informacje te zamieścimy na naszej stronie internetowej i w dostępnych kanałach komunikacji, które umożliwią nam dotarcie do Ciebie oraz za pośrednictwem portalu Safety Business Gateway.
1 Konsument oznacza osobę fizyczną lub przedsiębiorcę dokonującego zakupów w sklepie online związanych z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie mających dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego.