Bezpieczeństwo

DROGI KONSUMENCIE

NASZYM OBOWIĄZKIEM JEST DOSTARCZYĆ CI BEZPIECZNY PRODUKT. W ZWIĄZKU Z TYM PONIŻEJ ZNAJDZIESZ INFORMACJE DOTYCZĄCE NASZYCH OBOWIĄZKÓW ORAZ TWOICH PRAW DOTYCZĄCYCH ZDARZEŃ, KIEDY PRODUKT OKAŻE SIĘ NIE SPEŁNIAĆ WYMAGAŃ BEZPIECZEŃSTWA

NASZE OBOWIĄZKI

  1. Jesteśmy zobowiązani dostarczyć Ci produkt spełniający wymagania bezpieczeństwa.
  2. W celu spełnienia swoich obowiązków do produktu dołączamy niezbędne instrukcje, a także wskazujemy na produkcie lub dołączonej do niego dokumentacji, odpowiednie dane dotyczące identyfikacji produktu.
  3. W naszym sklepie internetowym, w ofercie każdego produktu, znajdziesz niezbędne informacje dotyczące producenta czy bezpieczeństwa produktu.
  4. Mamy obowiązek monitorowania i reagowania na zagrożenia pojawiające się w związku ze sprzedanym produktem, m.in. na podstawie informacji przekazanych nam przez Ciebie.
  5. Na naszej stronie internetowej wskazujemy Ci punkt kontaktowy, pod którym możesz komunikować się z nami w sprawach związanych z bezpieczeństwem produktu, w tym również składać skargi.
  6. W przypadku wykrycia niebezpiecznych produktów lub, kiedy mamy powody, by przypuszczać, że produkt wprowadzony przez nas do obrotu jest produktem niebezpiecznym, natychmiast informujemy o tym odpowiednie organy nadzoru rynku za pośrednictwem portalu Safety Business Gateway i podejmujemy działania naprawcze (np. wycofanie produktu, poprawki techniczne).
  7. Portal Safety Gates znajduję się pod tym adresem: https://ec.europa.eu/safety-gate/#/screen/home?lang=pl, zachęcamy również Ciebie do korzystania z niego.

TWOJE PRAWA

  1. Jako konsument masz prawo zwrócić się do nas w sprawach dotyczących bezpieczeństwa zakupionego u nas produktu.
  2. Masz również prawo złożyć do nas skargę dotyczącą bezpieczeństwa produktu.
  3. W tym celu możesz się z nami skontaktować wysyłając nam wiadomość na adres: bezpieczenstwo@bto.pl lub dzwoniąc pod numer: 42 672 42 02.
  4. Powyższe dane kontaktowe służą także do informowania nas o wypadkach lub problemach związanych z bezpieczeństwem produktów, które Ci sprzedaliśmy.
  5. Powinieneś nas niezwłocznie informować o wszelkich zdarzeniach związanych z produktem.
  6. Zapewniamy, że badamy wszystkie otrzymane skargi i prowadzimy w tym celu stosowny rejestr.
  7. Zwracając się do nas w sprawach związanych z bezpieczeństwem zakupionego produktu, przygotuj niezbędne dane, takie jak: numer identyfikacyjny produktu oraz Twoje imię i nazwisko, adres mailowy oraz datę zakupu, abyśmy mogli szybko zweryfikować sprzedany produkt.
  8. W związku z Twoim prawem do złożenia skargi, przetwarzamy w tym celu Twoje dane osobowe takie jak: imię, nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania, numer telefonu, które są niezbędne do zbadania skargi. Dane przechowujemy tylko tak długo, jak jest to niezbędne do celów zbadania skargi i w każdym wypadku nie dłużej niż pięć lat po dniu ich wprowadzenia.
  9. Ponadto w przypadku wykrycia niebezpieczeństwa produktu oferujemy Ci skuteczny, nieodpłatny i terminowy środek ochrony prawnej.
  10. Oprócz praw, które zapewniamy na mocy regulaminu sprzedaży, masz prawo wyboru spośród co najmniej dwóch następujących środków ochrony prawnej:
    1. naprawa odzyskanego produktu,
    2. wymiana produktu,
    3. zwrot pieniędzy za zakupiony produkt.
  11. Wyjątkowo możemy zaoferować Ci tylko jeden środek ochrony prawnej, w przypadku gdy inne środki byłyby niemożliwe lub - w porównaniu z proponowanym środkiem ochrony prawnej - nakładałyby na nas koszty, które byłyby nieproporcjonalne, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, w tym to, czy alternatywny środek ochrony prawnej mógłby zostać zapewniony bez znaczących niedogodności dla Ciebie.
  12. Jednakże zawsze musisz mieć zawsze prawo do zwrotu pieniędzy za produkt, jeżeli nie dokonamy naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie i bez znaczących niedogodności dla Ciebie.
  13. Naprawę produktu, możesz również przeprowadzić samodzielnie. Naprawę przez konsumenta uznaje się za skuteczny środek ochrony prawnej jedynie w przypadku, gdy możesz ją łatwo i bezpiecznie przeprowadzić oraz w przypadku gdy jest to przewidziane w zawiadomieniu o odzyskaniu produktu. W takich przypadkach dostarczymy Ci niezbędne instrukcje lub bezpłatne części zamienne. Samodzielna naprawa przez nie pozbawia Cię praw przewidzianych w regulaminie sprzedaży.
  14. Możesz również przeprowadzić utylizację produktu. Utylizację produktu przez konsumenta uwzględnia się w działaniach, które możesz podjąć tylko wówczas, gdy taka utylizacja może być przeprowadzona w sposób łatwy i bezpieczny, oraz nie ma wpływu na Twoje prawo do otrzymania zwrotu pieniędzy za odzyskany produkt lub jego wymiany.
  15. Żaden ze środków ochrony prawnej nie może pociągać za sobą znaczących niedogodności dla Ciebie.
  16. Nie ponosisz ponadto kosztów wysyłki lub innych kosztów zwrotu produktu. W przypadku produktów, które ze względu na swój charakter nie są przenośne, organizujemy odbiór produktu.
  17. W celu realizacji Twoich praw, będziemy kontaktować się z Tobą za pośrednictwem adresu e-mail.

NASZE DZIAŁANIA W PRZYPADKU WYKRYCIA NIEBEZPIECZNEGO PRODUKTU

  1. Jeżeli ustalimy, że produkt, który Ci sprzedaliśmy jest niebezpieczny i będziemy go chcieli od Ciebie odzyskać, poinformujemy Cię o tym.
  2. W tym celu wyślemy Ci bezpośrednio informacje, a jeżeli nie będziemy posiadać Twoich danych, informacje te zamieścimy na naszej stronie internetowej i w dostępnych kanałach komunikacji, które umożliwią nam dotarcie do Ciebie oraz za pośrednictwem portalu Safety Business Gateway.

 

 

 

1 Konsument oznacza osobę fizyczną lub przedsiębiorcę dokonującego zakupów w sklepie online związanych z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie mających dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego.